Grav. v.36+6

Haha, ni ska bara veta hur klumpig jag känner mig och hur stark foglossning jag har!
Idag är det 21 dagar kvar till beräknad förlossning och för varje dag som går så blir jag bara klumpigare och klumpigare! Kan snart inte ens sitta ned på en stol mer än 4 minuter förns jag måste resa på mig och sätta mig exempel i en soffa för att få bort det onda i ryggen. Eller så ligger jag ned med datorn i sängen och skriver alla mina blogg inlägg för att mitt bäckne gör så fruktansvärt ont att jag snart går under.
Skulle egentligen på barnmorske besök idag, men ändrade det till måndag nästa vecka. SKÖNT! För jag har sådan foglossning attjag inte kan gå längre. + att Mathias min älskade vill ju såklart att vi ska gå ut och gå, men vafan gör man när man har så ont och känner sig så klumpig, då vill man inte göra nånting förutom att ligga i sängen,titta på en skitdålig film och käka klementiner!

När jag blev gravid så trodde jag ALDRIG att det skulle bli så här tufft. Att jag varje morgon skulle vakna med ett fruktansvärt illamående och sedan spy dagarna förjämnan i några veckor och sedan när det gått över så var man glad och pigg i några veckor tills tröttheten kom! Då jag sov i skolbänken och vaknade när lektionen var slut. Och nu är det istället foglossning och hormonsvängningar så det bara knakar om det!
Men jag ångrar INGENTING! jag ångrar faktiskt inte att jag blev gravid såhär ung, för det har varit den mest fantastiska vägen jag någonsin vandrat. Genom alla bråk jag o mathias haft, till att ligga i sängen och se en fot sparka ut genom magen. Och snart kommer det lilla livet hem till oss, då vi får krama om vår lilla ängels fötter och sedan pussa den på pannan.
Så till alla er som tror att jag har ångrat någonting, det kan ni glömma!

Och en sak ska jag säga, Jag älskar verkligen Mathias, att han stannat betyder så otroligt mycket, för man ser hela tiden killar som lämnat sina stackars gravida tjejer för att dom säger att dom är gravida ! vilket jag tycker är VÄLDIGT OMOGET! förstår inte ens tanken! Men min älskade pojkvän har stannat trotts alla dessa jävla små bråk vi haft om att han inte bäddat sängen osv. han har stannat för att han vet att han inte skulle kunna leva utan mig och jag inte utan honom! Jag beundrar faktiskt min pojkvän till att han varit så underbar som han är och slösat bort en jävla massa pengar på alla dessa ahlqrens bilar jag tuggat i mig under min graviditet och alla dessa PÄRON MER jag klunkat! Jag skulle ingenting hellre än att leva resten av mitt liv med honom, för han är tamefan VÄRLDENS BÄSTA POJKVÄN! jag älskar dig mathias <3

#1 - - Anonym:

Ni kommer att bli fantastiska föräldrar :) <3

#2 - - Anonym:

du är så sjukt beundransvärd jenny!!! tycker även din pojkvän har mognat ordentligt dom senaste åren (av vad man läser i din blogg). jag har träffat honom några gånger under 2008.

lycka till med bebisen, längtar tills jag får läsa att ni blivit föräldrar :D

#3 - - Maria:

Du är en toppen tjej och kommer bli världens bästa mamma. så bebisen har det bra med världens bästa mamma och pappa. ser fram emot att läsa bloggen när er lilla ängel är född

#4 - - Tess:

Aj..foglossningarna saknar jag inte alls! Ibland kan jag få lite känningar av dem fortarande men det kan man tydligen upp till 6 månader efter födseln.

Kan tänka mig att det inte är lätt för dig, så ung, att gå i skolan och ta emot allmänhetens kommentarer. Du verkar stå med båda fötterna på jorden, fortsätt så!

Känner igen de där småbråken ;)

Ta det lugnt bara sedan när bebben kommit för man blir lite knas i huvudet efter födseln när man helt plötsligt är mamma och pappa men det är tydligen normalt det med.. :P Glöm inte att ta vara på varandra också!

Kramar till er!

#5 - - johanna:

Jätte fin blogg! :)

Och du verkar vara så stark! Önskar dig all lycka med förlossningen och så :)