ringde förlossningen nyss.. + slemproppen har gått!

Hej! Nu börjar mina värkar bli regelbundna, eller det har de varit sen klockan 4 idag!
Värkarna är mellan 30-45 sekunder långa och kommer med 8-10 minuters mellan rum.
Ringde de på förlossningen i västerås o de sa att vi skulle vänta tills de var 5 minuter emellan värkarna, men de tycker jag e skumt eftersom de tar ungefär en timme att åka till vrås från skinnskatteberg. Känner mig lite nervös ifall ja skulle behöva föda i bilen :o det vill man lix inte ;!
+ Att slemproppen har oxå gått! Såg verkligen ut som en stor jälva äcklig snorkråka :o ääckligt. (berättar för er som inte vet hur den ser ut eller vad det är)
SLEMPROPP
" Slemproppen kallas även initialblödning, fibrinpropp eller för Kristellers slempropp. Den bildas normalt runt den fjärde graviditetsveckan och fungerar sedan som ett skydd under graviditeten mot exempelvis bakterier. Slemproppen bildas runt livmodermunnen som är den nedersta delen av livmoderhalsen och den del som skiljer slidan från början av livmodern.

Slemproppen kan lossna som en enda stor klump eller också kommer den ut successivt i omgångar. Slemproppen kan även återbildas om den skulle lossna för tidigt eller om den av någon anledning skulle skadas. Ofta lossnar slemproppen när värkarna börjat men den kan också komma flera veckor innan det är dags för förlossningen. Att den lossnat betyder vanligen att livmoderhalsen börjat vidga sig."

Börjar bli skit nervös nu, .. Kanske ska åka hem till Monika (mathias farmor) och sova över där (om det blir någon övernattning) Eftersom jag nog inte klarar av att vara själv här med Mathias, trotts att jag älskar han hur mycket som helst,så behöver jag nog lite extra stöd!
Nu vill jag bara att bebisen ska komma ut och att vi ska slippa hålla på att vänta!
Hoppas de händer i natt!
/ Massor med kramar från Jenny
#1 - - cassandra:

hoppas allt går bra :) du kommer säkert klara dig fint. många kram från en läsare <3

#2 - - Emma:

Lycka till !:)<3

#3 - - Lotta:

LYCKA TILL =)

#4 - - Frida:

Lycka till :) <3

#5 - - Mychlie:

Lycka till! Hoppas allt går bra. :)

#6 - - Mychlie:

Lycka till! Hoppas allt går bra. :)

#7 - - jen:

lycka till !

#8 - - Denise - Mamma, foto, galenskap:

Lycka till! :D Glöm inte att lyssna på sig själv. Förlossningen sa att jag skulle vänta och hade jag gjort det så hade min lilla Wilgot kommit i bilen eller hemma :)

#9 - - Rebecca - 18 år och gravid!:

va roligt! lycka till :D

#10 - - Jessica:

Lycka till :)

#11 - - Anonym:

Vad är värkar? Beskriv tack! Jag ve inte vad d är? Tack för svar! :)

#12 - - Anna:

Lycka till och hoppas allt går bra :D Kram

#13 - - Maja-Mamma till Joel:

gud vad spännande! Lycka till nu och hoppas den lilla vill komma ut nu :)

#14 - - Annika - trebarnsmorsan med fyra ungar:

Lycka till! :)

#15 - - Linda - bf 8 april!:

Jag kan medela alla nyfikna att nu är dom påväg in till förlossningen! Pratade nyss med Jennys mamma som berättade det :)

LYCKA TILL!!!!

KramKram L

#16 - - Linnea:

Lycka till ! Hoppas h*n kommer / har kommit idag ! :)

#17 - - andrea:

men vad kul! hoppas också bebben föds inatt! kram och lycka till!

#18 - - SANDRA ACKEFJORD:

Lycka till! :)

#19 - - Mija:

vad spännande :)

håller tummarna

#20 - - Isabelle:

Lycka till med allt!

#21 - - Niikki:

Vad spännande, hoppas att bebisen kommer snart då om den inte redan har kommit ;) Lycka till iaf:)

#22 - - Sanna -Blivande mamma[Gissningslek på bloggen]:

LYCKA till :D

#23 - - ★ Katta- Mamma till Bell, Melvin & gravid ★:

Lycka till!!

#24 - - Rebecca - 18 år och gravid!:

GRATTIS TILL BEBISEN!!! :D

#25 - - valeria<3:

Åh snart är din bebis här eller den kanske redan ha kommit! Lycka till iallafall! :)

#26 - - julia thorén:

Grattis till bebisen Jenny och Mathias ! :D

Lycka till nu, förbered er på långa nätter ;) kram <3

#27 - - Naima - mamma till Neo:

Antar att bebisen kommit nu.Så stort grattis!



Man ska alltid lyssna på sin kropp. Även om förlossningen säger att man ska avvakta. Jag hade värkar med 4-5 min mellanrum, och dom bad mig avvakta. (bor 15 min från bb)

40 min senare föddes vår prins i badrummet. Vi hade börjat packa ihop oss för att åka, eftersom jag sket i att dom ville att vi skulle vänta, ringt sos för att jag insåg att vi inte skulle hinna in.

#28 - - Charlotte S:

Sjukt stort Grattis igen till er två och lilla bäbisen!! :) Ni kommer bli en riktigt söt familj. :)

#29 - - Lotta:

Grattis!!!

Till er som verkar veta, vad blev det??

#30 - - felicia - mamma till Julie:

graaatttiiis! :D

#31 - - Beckih:

Ooooh! Då får vi hoppas att bebis tittar ut snart! Lycka till! :)<3

#32 - - emma:

en flicka vart det :)

#33 - - Jennica:

Åååh! Stort grattis!

#34 - - Felicia - 18 år & lyckligt gravid:

Verkar som om den lille har kommit ut, så jag kan inte säga mer än, Ett stort jävla grattis! :D <3

#35 - - Anonym:

Grattis så himla mycket!

#36 - - Emma:

Jätte grattis till er båda! Hoppas allt gick bra.

#37 - - vanessa:

Hoppas det går bra! kram =)

#38 - - Sussie:

Jättegrattis till er båda. Sägs det blev en tös vad man kan läsa men hoppas snart få höra det av er. Åter igen ett stort grattis.

#39 - - Anonym:

Grattis till er lilla Julia! :D

#40 - - Lotta:

Verkar som barnet kommit så jag säger ETT STORT GRATTIS. Hoppas allt gick bra =)

#41 - - Jessica ♥ mamma till alicia ♥:

grattis!

#42 - - Linda 20 år och gravid:

Grattis :D

#43 - - Frida:

grattis till er lilla tös! :D

#44 - - Marina - Mamma till fyra:

Jag antar att bebisen kommit så stort Grattis och jag hoppas att det inte var alltför jobbigt!



Hoppas allting går bra nu!

#45 - - Penny ッ:

Jag hittade till din blogg idag, och jag måste säga - otroligt inspirerande blogg :)

Jag brukar vanligtvis inte gilla "ung mamma blogg". Då jag tycker att folk inte förstår vad de ger sig in på.

Men du verkar så himla mogen för din ålder, och det är jäkligt inspirerande :)



|kommentarerna ovan är fulla av grattis, så jag antar att bebisen kommit? :D grattis isåfall :)))|

#46 - - Ellen:

Nu har du inte skrivit på två dygn snart, så jag antar att bebisen har kommit!? Är det en flicka, och i så fall, heter hon Julia? Kram, hoppas allt gick bra! :)

#47 - - Kuba:

#48 - - Anonym:

Grattis till Lill tösen om du nu har fött !;D hihi :)

#49 - - Ellie:

Grattis till bebisen =)

#50 - - Mammas Dagbok ♥ GRAVID:

Ser att du fött (enligt alla kommentarer).

Så slänger in ett grattis jag med :)



GRATTIS!!

#51 - - Hanna:

GRATTIS=) till bebisen=)

#52 - - FotografOliviaolsson:

Ger dig ett skart lycka till.

#53 - - haag:

Grattis:)

#54 - - Åsa:

Nu måste den väll ha kommit? :9 Uppdate please ;)

#55 - - Rebecca - 18 år och gravid!:

bebisen har kommit, en liten flicka :) stort grattis till er två :)