lillebror ♥



nu äre bannemig inte långt kvar. Magen är så jädra tung att jag inte kan andas när jag ligger ned. Igår kväll var de rent utsagt fruktansvärt. Låg nästan och hyperventilerade. Mathias skrattade när jag försökte lägga mig i okej sköna ställningar och försöka ändra kuddarna så jag kunde ligga högt för att kunna på någotvis andas bättre.

Men när jag tagit ca 2 djupa andetag började han skrattade. Det slutade med att efter ca en timme av rörande så började jag gapflabba. Alltså ett riktigt skrattanfall, haha jag var så övertrött att de liksom rann över.

Han rör sig som vanligt i magen och jag känner rytmiska sparkanden, så underbart!
Jag vet inte om han riktigt har fixerat sig än. Men jag har känt ilningar i bäckenet och nedtill, har känts hemskt. Men de är bara att bita i de sura äpplet. Jag menar, jag har ju varit med om detta en gång tidigare, Vad förväntade jag mig liksom? Haha. Jag visste ju om att de kunde bli jobbigt, menmen (: Är ändå nöjd med mitt val!

Snart kommer lillebror ut, ca 43 dagar kvar!

Och snart blir Jessica (Mathias kusin) Storasyster igen. Dem har bf den 5:de nu och jag önskar dem all lycka till om bebisen skulle komma! 
#1 - - Amanda - vardag,foto,inspo,inredning,tips,träning,vlogg:

fin mage :D

#2 - - En annan Amanda!:

Hej! Jag undrar bara om du får några negativa reaktioner och kommentaren om dig och dina barn? Imed att jag redan har 2 barn och du är 18 år. Jag är själv 19 år och så fort jag skriver och berättar att jag och min sambo planerar barn och sen nu när jag blivit gravid så får jag direjt kommentarer om att jag är för ung och verkar för omogen och barnslig och så fort jag ser nån ung som skrivit om graviditet så säger folk att dem är omogna och ditan och datan... Jag själv blir så trött på allt sånt där...

Jag menar; En ung mamma kan tillmed vara bättre än en 30 årig mamma tex, så fattar inte varför folk drar in åldern hela tiden, det är en siffra om hur länge man levt.... :/ vissa kan vara mer omogen när dem är 30 år än en som kanske är 16 och uppåt är.. Tex, min syster är 25 år och har en två åring och hon är jätte omogen och hon planerar en till, jag tycker det är fel för faktiskt är hon omogen som ändå är 25 år MEN jag står på hennes sida och jag förnedrar aldrig någon bara för det... det är alla egna val.. Och jag är som sagt 19 år och är mkt mognare än min syster...


Så jag undrar bara hur du står ut? Om du får negativa kommentarer osv? Jag blir själv så less.... sjukt hur världen blivit liksom..

du verkar vara en fantastisk människa och mamma! kämpa !!!

#3 - - Amanda igen!:

Menade att DU är 18 år, inte jag hihi... Du är en stark tjej! :)

Blir så glad att det faktiskt finns såna som dig, trots att jag aldrig träffat dig.

Men som sagt så är jag redan trött på folks dumma kommentarer trots att jag inte är så långt gången... och jag kan säga att det är klart att jag kan vara barnslig ibland men jag lovar att jag hade aldrig satt ett barn till världen om jag varit väärsta fjortisen.. Jag vet att jag är redo! MEn man blir ju bara förbannad på folks elaka kommentarer :/