2 veckor kvar imorgon! wohooo

Gomorgon, sitter just nu och kikar lite nya regnkläder & gummistövlar åt barnen. Får se vad det blir för något.

I går kväll tittade jag och Julia lejonkungen medans Mathias nattade Léon. När han somnat ville dessvärre Julia inte sova, så vi pratade lite och berättade sagor, läste böcker och åt en kvällssmörgås innan hon somnade sött. Ibland kan kvalitéts tid med barnen vara något man verkligen uppskattar. Hon berättade att min bebis mage, ja den fick man vara försiktigt med när man är på leos lekland. Och att "kissungen" (kattungen) inte fick följa med.

Lämnade in blanketter igår om dagisplatser till båda barnen, får se hur det blir i höst, men som det ser ut nu, vill vi ha dagisplats i någon timme, så dom inte tröttnar på att vara hemma med mamsen. 

Den 24 ska vi på ultraljudet, många vet det eftersom jag nästan tjatar mig till att den dagen ska komma. Jag är lika nervös och spänd som med Léon och Julias ultraljud. Man kan liksom aldrig veta vad som gömmer sig i magen. 
Vi ska ta reda på könet, om dom nu kommer se något men de lär nog inte vara några problem, om inte bebisen gömmer sig förståss. Och imorgon är det två veckor kvar! woohoo!

Just nu sover Léon en liten lur på fm och Julia kikar padden och Mathias sover faktiskt. Ska väcka honom snart, då vi ska plocka undan lite granna. Fast först ska jag få i mig en lugn frukost med yoghurt och macka. Som alltid har jag nojja på fetaost i olja och jag kan äta tills ja, ja ni vet *wääk* det är så gott! Ibland har jag det till och med på smörgåsen, ja mums säger jag. 

Har börjat virka lite, haha men går lite sådär. Virka har jag alltid kunnat, ja sen jag var typ 11 år men har aldrig virkat mjukisdjur eller så, har blivit mest grytlappar och enkla saker. Även fast jag kan alla krångliga maskor. Men lägger upp en liten bläckfisk som jag faktiskt gjorde till Julia, men det fattas 5 ben och en större kjol.

Haha vad tycker ni om henne? Lite söt eller hur?

Nej nu kallar smörgåsen och magen ropar efter yoghurt. kram 
#1 - - Emma:

Haha super söt, skulle inte klaga på den!

#2 - - Moa:

Blogga glöm inte det =<