vecka. 34+0


Gomorgon. Vaknade halv 7 av att en liten tjej väckte mig. Hon har sovit i sin säng i natt, hon vill nämligen ha en cirkusvåningssäng från jysk och hon måste bevisa för mamma och pappa att hon kan sova själv & vara lika modig som pippi innan hon får en ny säng. Och igår la hon sig utan protester i sängen, så vi får väll se hur länge det håller!

Léon vaknade för en stund sedan och den synen var inte vacker. Stackarn hade gjort ett mjukt avtryck i sin blöja och det värsta med det är, att jag klockan 7 får ställa mig och torka bajs & tvätta sängkläder. Jag har provat att byta välling och de är inte det. Han är inte mjölkallergisk eller på något vis allergisk mot laktos. Utan han bara är dålig säkert nu på grund av tänder och magsjukan från i helgen. Men urka mig vad jobbigt det är att börja dagen med en illa luktande stank. Tur man inte har bascillskräck.

Som ni ser på bilden ovan, så har magen krympt en aning. Han har troligen fixerat sig, eftersom jag känner det så tydligt. Gör nästan ont och sammandragningar har jag fått, ganska täta. Men man märker ju vad som är förlossningsvärkar och ej. Så jag är inte orolig. Skulle egentligen till barnmorskan i måndags, men har inte kunnat gå dit pågrund av magsjukan. Ska försöka ringa och få en ny tid. Men han sparkar dagligen och de är så mysigt, dock inte de kraftiga rörelserna eller sparkarna vid revbenen. Hehe.

Nu ska barnen få lite frukost i magen. Julia har dock redan fått en smörgås, men jag hörde henne fråga efter en till. Och tvättmaskinen går för fullt, ska plocka undan lite nu. Måste betala räkningar och gå & köpa nya dammsugarpåsar, så jädrans typiskt att den sista är proppfull & i natt har kattskrället haft ned kattmatspåsen och att skrapa ihop alltihop de klarar inte min kropp av, så några kottar låg det kvar tills påsen gav upp och de sista 5 stycken fick jag plocka för hand. Men måste ha flera annars kan jag inte dammsuga resterande av lägenheten. 
Kram