Vackra vinterland


Hej! Nu på morgonen vaknade jag garanterat på fel sida av kudden! Kände mig helt slut, irriterad & allmänt deprimerad. Men efter att ha varit ute med barnen i det vackra vinterland som lagt sig över byn. Solen skiner & det känns så mycket bättre nu, efter att ha åkt tefat med både Léon & Julia. Första gången Léon åkte pulka och de tyckte han var jätte roligt!

Våran tvättmaskin fungerar inte än, så Mathias mamma ska snart hämta lite tvätt & tvätta åt oss! Snällt! Förbannade håla! 

Idag ska det städas, Julia ska vara hos sin farmor & farfar en stund. Och då får man passa på att göra ordentligt rent. För snart ska vi äta lunch och sedan ska Léon sova en stund och då ska jag sätta igång lite musik & göra lite mysigt här inför helgen. 

Mathias var och kikade ett annat jobb i Norge igår, kom hem imorse. Men det var ingenting för honom. Vi får helt enkelt se hur allt blir. Blir så frustrerad att alla verkar utnytja de unga med att bara ha dom stannades i några veckor. Förjävligt egentligen. Och nu har vi verkligen längtat att få det bra, och sen verkar allt bara trassla sig. Men man får inte ge upp. Man måste hålla hoppet uppe och försöka tro på att allt blir bra tillslut! 

Kram
#1 - - anna:

Åh va jobbigt att dom utnyttjar dom :( men hur klarar ni er ekonomiskt ? Är själv gravid nu och varken jag eller min pojkvän har jobb just nu :( så skulle va snällt om du kunde ge tips eller nåt:-*

Svar: Mathias har som sagt Akassa men kämpar dagligen med jobb som bara har kvar honom en stund trotts han jobbar skiten av sig! Jag har mamma penning. De ni skulle kunna göra är väll att ansöka socialbidrag om ni nu verkligen inte har det bra ekonomiskt! Kram, Ja jag hoppas de löser sig tillslut!
Marsbarneet♥

#2 - - Linn :

kolla mitt senaste inlägg, du är utmanad!
Kram :)

#3 - - Jossie:

Så bra att ha positiv inställning