MVC, 13.00

 
 
Gomorgon! Vaknade runt halv 7 men låg och drog mig i sängen medans Julia kikade bompa. 
Barnens farmor var nyss här och lämnade bilnycklar, då Mathias ska hämta henne o hennes karl i fagersta på söndag efter att dom varit på kryssning. Passade på att plocka ihop ett enormt diskberg. 
Har haft huvudvärk i några dagar nu, så att diska har inte funnits med på mitt dagsschema. Eftersom Mathias o jag har delat upp hushållsarbetet, så var det hans tur med soppor o jag med disken, haha. Men det löste sig. De är borta nu.

Ja, klockan 13.00 ska jag till barnmorskan, för att kontrollera efter RUL (Rutinultraljudet). Jag skulle ha gjort det två datum tidigare, men eftersom vi har haft bröllop, samt att vi var borta på astrid lindgrensvärld osv. Så fick jag avboka båda två. Men idag ska jag dit för att lyssna lite på bebisljud. Funderar på att ta med mig Julia, eftersom hon är såååå intresserad av vad som händer i min mage, allt som cirkulerar kring mig, där finns också bebis.
"Mamma o jag ska gå ut, och det ska bebis i magen också" "När bebis i magen kommer ut, ska han (Hon vet att det är en pojke) så ska han leka med mig, sen kan han springa när han är stor" "Mamma kan inte leka på leos lekland, de är för att bebis i magen sparkar och är liten". Ja ni förstår, nästan alla meningar hon pratar, innehåller bebis i magen. ex. "Julia nu ska vi gå ut" "Tjoho, De ska Julia, Léon, Pappa, Mamma & bebis i magen också!" hehe. Mammas stora tjej. Därför är det extra roligt att ta med henne så hon får lyssna och vara med. Hon gjorde även det med Léon och redan då förstod hon vad som skedde i min mage, hon vet vad bebisen gör i magen, hur bebisarna kommer ut. Har visat henne ett antal videos (animerade såklart) om hur bebisar växer i magen och mammorna gör när bebisarna kommer ut osv. Hon är intresserad av det, och då känner vi att varför inte lära henne hur allt går till. Än sålänge heter bebisen "Pojke" för henne. Haha.

Annars har inte mycket skett under de senaste dagarna. Eller jo, vi har skaffat yttligare 2 kaniner. Men vi fick ta emot dom 1år gamla, hur mysiga kaniner som helst. Och funkar jätte bra. Nougat & Lakris. Två lejonhuvade.

 
Nej nu ska jag snart fixa i ordning mig lite, sedan blir det att traska iväg till MVC för att få en kontroll på min kagge. Måste få i mig en smörgås också, de brukar ta blodprover och jag som alltid är så nojig och blir yr, så är det ett måste att äta lite, annars kräks jag som vanligt. Haha, ja jag är en mes. Trots att jag snart fött 3 barn ;)

KRAM
 
 
#1 - - Ellen:

Heter ni samma efternamn nu efter giftermålet?

Svar: Ja det har vi :)
Marsbarneet♥

#2 - - Fanny:

Vad roligt att hon är så intresserad :)