Magsjuka barn & febrig mamma.



 
Hej! Ons-torsdag bestod av magsjuka. Mathias & Julia åkte på det. Hämtade Julia o Léon från dagis och direkt sa Julia när jag hämtade henne att hon hade ont i magen, fröken sa också att hon ätit dåligt. Kom till Léons avd. där hon spydde på golvet.. stackarn! Så hem och torka spyr och ta hand mannen min och två barn till. 
Som tur är verkar varken Aaron eller Léon ta skada av det, eller jag. Dock hade jag en extrem frossa igår, låg i sängen från klockan 11.00-18.00 ca och bara skakade. Frös så mycket att jag hade ont i fötterna. (Dom var iskalla). Sen har ett illamående tagit över mig, så jag går och nästan spyr hela tiden. Så fort jag råkar hosta känns de som jag ska spy. Jag vet inte om det har med mjölkstasen att göra. Men enligt barnmorskan på återbesöket på lasarettet så kunde man må illa, få feber osv. Och mitt ena bröst är dundersvullet just nu. 

Léon & Julia badar just nu med Mathias i sina baljor i duschen. Trångt.. haha! Vi har försökt att städa idag. Men att städa med vakna barn är som att skotta snö när det snöar. Så vi får nog vänta tills ikväll, kanske kan vi ta tag i köket då. 

På måndag åker vi till Västerås. Måste köpa lite nya jackor åt barnen och kika nödvändigheter så som extra kläder till dagis samt nya vinterskor osv. Därför har barnen fått vara lediga från förskolan för att få följa med oss. 

Nej nu ska jag kika runt lite på nätet när de ändå är ganska lungt här hemma! Kram
#1 - - Nettan:

Men usch. Så det var magsjuka iallafall. Hoppas att ni kryar på er fort.

Svar: Ja som tur är det borta nu. Har ni klarat er?
Marsbarneet♥

#2 - - Anonym:

Du är så otroligt stark mamma och fru tycker jag ♥

Svar: Å tack så mycket :) Kram
Marsbarneet♥

#3 - - Anonym:

Under någon av dina graviditeter, har du känt dig illamående konstant och inte haft någon aptit alls? Isf, vad funkade för dig?

Svar: Ja mådde som mest illa med Aaron kanske var det för att jag åt sämre. Men med Léon och Julia hade jag ändå ganska normalt illamående men större aptit. Så med Aaron var det nästintill konstant illamående hela graviditeten och mindre aptit! Så olika. De fungerade att inte äta starkt, mjölkprodukter då jag är laktos. Att äta innan jag steg upp ur sängen. Annars kan man vet jag köpa åksjuketabletter. Men om det fungerar har jag ingen aning om. Kram :)
Marsbarneet♥