Syskonen morgonmyser ♥

Syskonen morgonmyser! ♥

Gomorgon! Mathias & jag lämnade nyss barnen på förskolan. Gick med Aaron till affären för att skicka tillbaka en felbeställning från Jotex. Jag hade beställt en filt & lite till, men fick istället hem en adventsljusstake istället för filten. Besviken? Oerhört. Hade velat ha den hemma nu när de börjar bli kallt på morgonen. Men som sagt, de skulle skicka den & vi skulle skicka tillbaka adventsljusstaken. 

I natt har jag sovit gott trotts att jag vaknat med ca 1,5 timmes mellanrum. Amningen fungerar bra. Kanske inte så som jag velat. Men han äter och blir mätt. Så man får vara nöjd med det. När jag inte ammade de andra barnen så får jag nog kanske ta och klappa mig själv på axeln och säga.. "Jenny du är duktig, som ammar ditt tredje barn samtidigt som du har två stycken runt omkring dig" . Ja det blir stressigt. Och jag har börjat få lite panikartade känslor när jag ligger i sängen på nätterna när jag ska amma. Kanske blir jag stressad av att höra att Mathias & Julia som också ligger bredvid, sover & att jag själv måste sova. Så jag har börjat gå in i vardagsrummet och börjat amma i soffan. Fungerar så mycket bättre och jag känner mig mer avslappnad. 

Denna månad ska vi kika efter lite varmare kläder åt Léon & Julia. Dom behöver lite nya jackor osv. Frågade på Léons avdelning vad som egentligen var bäst, eftersom jag nu börjat kika efter fleecefodrade regnkläder/överdragskläder. Och de sa att overall eller fleecefodrade regnkläder är det bästa. Jag som är så nojig som mamma, ser alltid till att dom har varma kläder på förskolan. Jag måste nog faktiskt klassa mig i den klassen som "överbeskyddande mamma". Kanske borde jag vara mer avslappnad, men mina barn är mitt allt. Jag vet inte riktigt vad jag skulle gjort utan mina tre underbara hjärtan och mitt stora hjärta! 

Nu ska jag bädda rent i barnens sängar och sedan tvätta lite granna. Ska också ta tag i disken som jag sa att jag skulle göra igår. Men man kan inte hinna allt och speciellt inte nu när det känns som man fortfarande är i en bebisbubbla. De är en underbar känsla och de är nästan som om jag inte kommit ur den "bebisbubblan" med Léon än heller, så det känns lite dubbelt av känslor i kroppen just nu.

Nej nu ska jag ta tag i tvätten. Kram
#1 - - victoria:

Hej och grattis en en gång till bebisen! Alla era tre barn är bedårande allihop:) fleece fodrande regnställ, tänk på att dom oftast blir knöliga i armarna och sådant när man sätter på dom. Praktiserar på en förskola så vet hur det kan vara. Rekommenderar overall istället. Kram :)

Svar: Tack så jätte mycket :) Ja jo jag vet. Men nu börjar de bli så kallt så overall är bäst :) kram
Marsbarneet♥

#2 - - mican:

Håller med ovanstående. Jobbar på förskola själv och för smidighetens skull är de bäst med overall. Även lättare för barnen själva att klä på sig vilket kan underlätta en del för fröknarna som kanske har en massa andra barn som måste ha hjälpt. Stort grattis föressten till nytillskottet. Underbart fina barn du har :) Kram på dig

Svar: Ja nu börjar de bli så kallt så overall är bäst :) Tack så mycket :) kram
Marsbarneet♥