Vardagsbubbla!

Hej! Just nu ligger jag och Aaron samt Julia i sängen och nattar! Men först lite scooby doo på tvn sen så blir det kvällen! imorgon är det dagis igen!

Idag fick barnen vara lediga. Vi åkte till Västerås istället och träffade min bror, morfar och hans särbo Bibbi. Fikade och åt lite sen så åkte vi till min farmor och farfars grav och la ett arrangemang och satt ljus i lyktorna. Julia blev lite förtvivlad när jag berättade att min farmor och farfar var i himlen och att man lämnar blommor och ljus vid deras sten. Hon trodde nämligen att hennes farmor och farfar var där. Så hon ville ringa sin farmor och se så hon inte var i himlen, när dom lagt på så sa hon "Mamma farmor var inte i himlen, hon var på apoteket" mammas lilla flicka! mwn nu när vi är hemma så har hon fortsatt att säga att hon saknar min farmor och farfar. Känslorna är inte lätta att kontrollera när man är liten men jag finns där och tröstar och förklarar så gott jag kan! Även om det svider lite i mitt hjärta.

Vi var också och storhandlade. Mat behövde fylla våran frys och kyl. Även blöjor och välling.

Nu har jag slutat amma. Pågrund av det
börjat sina. Känner mig lite dålig men bvc sköterskan sa att man aldrig ska klandra sig själv. Som tur är att det finns ersättning när han inte blir mätt. Kan inte amma och amma när han inte blir nöjd. Så man märker skillnad nu. Aaron är en väldigt nöjd och lugn bebis! Känns också.skönt att se att han går upp i vikt! Ska till bvc på fredag på den öppna mottagningen för att se om.han går upp ordentligt. Sist så hade han inte gått upp ordentligt så ska kolla igen på fredag. Men eftersom jag inte ammat sen i fredags och bara givit ersättning så borde vikten stigit.

Denna vecka har det inte hänt så speciellt mycket. Vardagen har flytit på och barnen har gått på dagis mån och tis men var lediga idag. Så imorgon är det dags igen och tanken är att jag ska tvätta imorgon för det behövs.

Ska snart ta tag i disken och ska jag duscha med Mathias. Händer allt för sällan sen ska vi se på tv och äta lite kvälls fika! Måste börja uppskatta tiden med Mathias mer. Lätt att man glömmer varandra i denna vardags bubbla! Han är mitt liv och allt. Så från och med nu ska jag inte ta någon förgivet!

Kram skriver imorgon!




#1 - - Lisa:

Åå vart kan man köpa det där påslakanet till kudden? Passa på att säga att du har jättefina barn och ni verkar vara toppen föräldrar !

Svar: Å Jag vet faktiskt inte. Aaron fick den som välkomst present när han föddes av sin farmor & farfar. Kan försöka fråga :) Tack så jätte mycket! Kram :)
Marsbarneet♥