Inskolning & sjuka barn!


Hej förra veckan bestod av inskolning och det fungerade jätte bra. Helgen var sådär, Var på kalas i Västerås, där det slutade med att vi fick åka hem för att Léon blev dålig i magen. Söndagen började ofantligt dåligt, Julia skrek & hade fruktansvärt ont i örat samt jätte kletig och röd i ögonen, Léon vaknade med feber & senare på dagen fick Julia också hög feber. Mathias som förra veckan låg med halsfluss, fick åka med Julia på en kvällstid på köpings lasarett och kika hennes öron. Visade sig att hon hade tecken på öroninf. på blodproverna men att i öronen såg det bara vätska och ögoninfl. hade hon troligen haft som nu höll på att försvinna. Så på måndagen fick jag ringa förskolan och säga att de fick vara hemma. Nu är dom jätte bra båda två. Julia hostar lite grann men ingenting som jag tror ska "sjukförklara" henne. Så imorgon bitti tänkte jag ringa ned och säga att Julia hostar lite grann men fråga om hon skulle kunna komma ändå, för att vara på säkra sidan eftersom är så pass pigg. Léon fick inte någon magsjuka, utan det visade sig vara chilli concarnen de hade ätit på förskolan på fredagen. Och i fredags lämnade jag dom från 8-12 första gången helt själv. Kändes spännande, ensamt & samtidigt väldigt läskigt. Mina barn har blivit så stora.

BB-väskan är förresten packad. Sängen är bäddad. Insatsen till vagnen är nytvättad och babygymmet är framplockad och kläderna ligger nytvättade och vikta i byrå lådan. Skötbordet är också framplockat. Så ska det bara köpas, flaskor,nappar och diverse nödvändigheter som den lille behöver!

Om jag är nervös? Absolut, nu orkar jag snart inte vänta längre! Det killas i magen när jag tänker på hur underbart det kommer bli! 3 barnsmamma, hur fantastiskt låter inte det? underbart!

Så om jag inte får för mig att röja imorgon och se till att få det fint i hemmet, eller kanske rättare sagt vila en stund innan barnen ska hämtas på förskolan, så tänkte jag skriva lite grann. Jag är dålig på att uppdatera men det har varit så mycket och att hinna med när jag knappt orkar resa mig ur soffan på kvällarna ja, så är det. Men ni alla vet att jag har varit duktigare på att uppdatera när jag inte varit gravid. Och som sagt, skulle det vara något så skriver jag alltid, ja menar, ni vill väll såklart veta hur det går för min "lilla mage".

Kram
#1 - - Hanna Kyrkeryd:

Jag väntar mitt första barn.
Är dels så avundsjuk på att du redan nu fått ditt tredje barn, stort grattis! Men sen är jag också så avundsjuk på att du sedan tidigare vet hur allt är och hur allt känns. Känslan av pirret och det där. Avundsjuk, avundsjuk och glömde jag nämna avundsjuk? ;)