Livet är sårbart

 

Hej! Skriver lite nu. Kanske i brist på annat. Har ögon inflamation. Känner ingen större lust idag att göra nånting, ögat värker & rinner. Känner mig som en mupp. Blev akut att hämta barnen från förskolan nu vid lunch då Aaron krånglade, jag erbjöd mig när Mathias kämpade med honom. Ja ni ser ju hur jag ser ut. Haha en fröken på Julias avd. blev hel chockad haha. 

Igår var vi iväg till enköping till Mathias pappa och åkte pulka i en skidbacke/pulkabacke en bit ifrån. Jätte trevligt, men så trött idag. 

Jag vill bara göra klart för mina läsare att de är inget allvarligt jag mår dåligt över eller så. Jag är bara små deprimerad och de är pågrund av allt bakom liggande. Inget dags färskt utan mer något som bara kommit ikapp mig. Jag tror ingen är perfekt utan alla har något i ryggsäcken som ibland behöver blottas. Och för att ni ska lära känna mig mer utan att behöva gå in på detaljer så försöker jag vara öppen. Jag tror också många av er uppskattar det än att jag bara är glad hela tiden. 

Annars så har jag inte gjort nånting idag förutom att ha legat i sängen, gick upp med barnen imorse gjorde dom redo & dukade fram frukost. Mums sa det sen var mackorna i magen och Mathias gick ned med dom till förskolan. Jag såg ut som jag varit med i en rond boxning och kände garanterat att jag inte kunde gå ned. Ögat hade klibbat igen och jag såg fan helt flummig ut. Hah de gör jag fortfarande. 

När vi var på g in var ambulansen i hissen och en farbror hade tydligen gjort sig illa. Julia inspekterade fast jag sa till henne att inte titta. Så vi gick en bit ifrån. Men intressant som de är små kikade hon. 
Då kom minnen upp från farmor & farfar, hur jag förlorade dom så snabbt att jag inte riktigt hann säga de där Hejdå som jag velat. kanske behövde jag få säga det till farmor men det gick för fort. hon vart så sjuk och pappa bad mig inte åka upp för att mista de goda minnerna än att de ända jag såg var henne som sjuk. Tänk egentligen vad livet är sårbart. Jag vill att mina barn ska se när jag blir äldre hur jag tänkte, ja genom den här bloggen. Tanken är att jag ska försöka skriva ut alla sidor. De är ungefär 2000 inlägg men tanken finns där.

Farmor, om jag kunde skulle jag ha givit dig och farfar världen. jag saknar er fruktansvärt mycket.