Döm inte mig, jag är en utmärkt mamma!


Här var jag gravid med Aaron. Saknar magen ibland! Och känslan över att ett liv växer i en! Bara en mamma vet den speciella känlan av ovetande kärlek. Som inte ens riktigt är besvarad. Jag älskar mitt liv som ung mamma. Och skulle inte mot nånting i världen byta bort detta liv. Ingenting lockar! Jag är rik, jag är rik på något fantastiskt. Jag är rik på 3 fantastiska & friska barn. De är för mig en guda gåva från ovan! 

Kanske är man egoistisk som tar 3 barn till livet. Ja de har jag fått höra att jag är. Men mina barn har det fruktansvärt bra. Jag lägger ned mitt hjärta & själ i dom. Som nu,kanske över skrider det lite våran ekonomi. Men Julias kalas med presenter & kalas för 8 barn på Leos lekland kommer kosta oss nästan 2500:-. Jag skulle kunna ge mina barn mer. Jag skulle kunna ge dom världen. Och för mig spelar inte pengar någon roll. Inte ens all studie i världen. Mina barn ska vara friska & lyckliga. De är det som är meningen med livet. 
Jag har den familj jag aldrig riktigt fick. Och för mig är barnen mina glädjebärare. 

Jag förstår inte hur alla kunde säga att vi skulle gjort abort. Ja på alla 3 barn. Ja menar, hur hade mitt liv sett ut då? Mina barn var & är välkomna. De är en självklart att i mitt hjärta bor alla 3. Jag önskar bara att alla kunde förstå vårat val med detta. Istället var alla så oerhört negativa. 
Som min morfar sa "Huvudsaken är att barnen är friska, sen kvittar allt annat". 

Jag har blivit så oerhört dåligt bemött under den här tiden jag varit mamma. Jag har fått slåss med tankemonster som nästan krossat mig. Ibland har jag ångrat allt detta. Inte barnen utan människorna omkring mig. 

De finns dom som gör så många fler misstag än vad jag någonsin kommer göra. Även om detta val inte var något misstag. De misshandlar sina barn, de lever i missär, barnen är bara ett pengating (Som många tror det verkar vara, att man får bidrag för varje barn. Ja visst, men är det någon som vet vad ett barn kostar tills det är 18 år? I snitt 1 miljon svenska kronor.) Jag tror inte barnbidraget eller något annat barnbidrag täcker det. 
Så när ni någonsin dömmer en ung mamma eller pappa. Tänk på att det finns vissa som inte alls är i närheten av den missär ni ser på "Teen mom" på Mtv eller unga föräldrar som bloggar och verkligen sticker ut på ett fruktansvärt dåligt sett. 

Jag är som vilken mamma som helst. Jag är bara i pappren 19år gammal. Jag är född 1995 & inge mer än så är det. Jag kanske sticker ut, pågrund av min ålder. Men jag är bara Jenny. Den 3 barnsmamman jag faktiskt är. Jag älskar de här livet. Hur jobbigt det än kan vara ibland. 

Jag vill bara att man inte ska dömma. Vi klarar oss utmärkt. Vi är gifta & har 3 friska och fantastiska barn. Mer än så härligt behöver inte livet vara. 


#1 - - Alison:

DU är grym, Jenny!! Du har så fina barn och du och din man gör verkligen allt för att de ska ha det bra. Det är många fler som tycker du är toppen än de som säger massa negativt!!! Glöm inte hur värdefull du är, hjärtat 💕

#2 - - alis:

Du är en en grymt bra mamma och inspirerar många, bland annat mig. Att vara en ung mamma är väl toppen. Ålder är bara en siffra! Vem säger att den bästa mamman ska minst vara så och så gammal?! De spelar ingen roll, är man en bättre mamma om man är 30 då? Absolut inte!!! Normer hit och normer dit...

#3 - - alis:

Du är en en grymt bra mamma och inspirerar många, bland annat mig. Att vara en ung mamma är väl toppen. Ålder är bara en siffra! Vem säger att den bästa mamman ska minst vara så och så gammal?! De spelar ingen roll, är man en bättre mamma om man är 30 då? Absolut inte!!! Normer hit och normer dit...

#4 - - Louise:

Det är alltid svårt för människor när man bryter normen. När man som ung inte har behovet att vara ett barn så länge som möjligt utan faktiskt vågar & tar ansvar tidigt.

Själv blev jag mamma samma månad som jag fyllde 18 år (11 år sedan) & har idag tre (snart fyra) små barn som gör mitt liv så meningsfullt.

Alla är inte menade för den "vanliga" typen av liv,så är det bara & det är inte fel utan helt underbart.
Hur tråkigt hade det inte varit om alla levde likadant?

& det bästa med att ha barn ung,är att du får så många fler år ihop med de du älskar mer än du någonsin trodde du kunde älska någon.

Stort lycka till,jag har all tro på att du är en fantastisk mamma!

#5 - - Malin Bergdahl:

Så härligt med tre barn och vara ung..jag fick mitt första som 19 åring och sen har tre till kommit till världen och de är verkligen det bästa i livet:)

#6 - - Jossan :

Människor har tyvärr lätt att dömma, det är lätt att dömma när man inte själv är i samma situation.

Du verkar vara en toppenmamma! I slutändan är det din egna åsikt som spelar roll, din egna självbild, ingen annans påstådda bild utav dig!
Live on and be yourself :-)

#7 - - Sandra:

Åhh Jenny!
Det gör verkligen ont i mig att du känner att du ska behöva förklara dig. Det behöver du inte!
Du är en så otroligt bra mamma och som jag ser det så gör du/ni mer med barnen än många andra äldre mammor/pappor.
Att vara mamma har ingen ålder, huvudsaken man tar hand om sina barn, ger dom kärlek och det dom behöver, Att barnen mår bra helt enkelt.
Kram till dig och din fina familj <3

#8 - - Linda:

Du är en en bra mamma och behöver inte förklara dig.
Jag blev mamma tidigt.Nu är min son 12 år vart tog tiden vägen.Nästa år blir jag 30 år och sonen 13 år.Min son är så snäll och go och jag är superstolt över honom.Jag brukar bli irriterad när någon frågar om min sambo är pappan, de är ju en kopia av varandra ändå tror folk att man inte kan vara tillsammans så länge när man fått barn.