En solskens morgon med oändlig kärlek.


Hej soliga dag! Barnen är nyss hämtade från förskolan. När jag lämnade dom imorse, såg jag till att Léon fick med sig gummistövlar & diverse regnkläder. Blev en full ryggsäck med kläder till Julia & Léons avd. Jag är väldigt noga med att de har bra kläder på förskolan. Och det vet fröknarna. Jag tror inte de sagt nångång att de frusit. Eller jo en gång, när Julia hade lite för tunna vantar den dagen. Men då köpte vi nya till dagen efter. 

Igår smakade Aaron lite mat. Jag har nog bara köpt burkmat max 10 gånger när Julia & Léon varit små. Tycker de är bättre med egengjord mat. Sen väljer man bara bort det som barnen inte ska äta, ex. salt. Så jag tar bara stavmixern och blandar de som vi äter, till purer. Igår vart det en potatis & morots-pure. Mums tyckte Aaron. Han äter inte allt, utan får bara smaka några skedar så magen hinner vänja sig. 

Nu på morgonen städade jag & Mathias köket. Sen sa Mathias att vi skulle ta en promenad i solskenet. Jag fick idén att göra lite te & ta med. Så vi gjorde i ordning lite gott te & tog med oss. Aaron låg mysigt nedbäddad i vagnen medans Mathias och jag mös på en filt, på strandpromenaden. Lutade oss mot ett träd som låg precis i vårsolen. Så härligt. 

På senaste tiden har vi haft det jobbigt jag och Mathias. Inte varit så sammansvetsade som vi brukat vara. Kanske är det för den förbaskade årstiden men även att vi sällan uppskattar & gör saker tillsammans. Nu tog vi tag i detta och gick ut på den här promenaden. Slutade med att vi pratade framtid & husdrömmar. De var härligt. Jag älskar Mathias det gör jag, men ibland kan det vara jobbigt de här med att jag går hemma & är mammaledig. Jag vill kunna njuta av tiden som mammaledig & när han är arbetslös och går från jobb till jobb hela tiden. Så känns de som man bara trampar varandra på fötterna. Men de här var uppfriskande, speciellt när vårat förhållande har nästintill varit ett riktigt botten napp. Det kan vara jobbigt att vara gift ibland. Tack hjärtat. Detta lär vi göra om flera gånger. 

Julia & Léon sitter just nu och kikar på tv. Léon har typ slutat sovit lunch. Han somnar nog snart ändå. Han behöver egentligen den där lilla korta tuppluren. Han blir så fruktansvärt jobbig annars.Och då är det som ingenting fungerar. 

Aaron vilar. Så nu ska jag & Mathias passa på att se en serie tillsammans innan jag ska ta tag i tvätten. Hoppas ni haft en fin & solig dag. Och kram till er.