Våran semester 2014 & Hotels rabattkod


I somras (2014) åkte vi till Astrid Lindgrens värld. Som en smekmånad med barnen då Mathias & jag gifte oss den 8 juni 2014 & önskade oss pengar just för att få åka hit med barnen. Att åka på smekmånad med barnen var en självklarhet. Vi ville göra något med dom & något som de skulle tycka vara kul.

Om jag säger såhär. Denna resa ned, under 2 dagar med boende i deras stugby. Var mer eller mindre värt varendaste krona! Vi hade en oförglömlig helg & alla hade något att berätta när vi kom hem. 

Vi åt ingenting i resturangerna eftersom vi ville gå "all in" och ta med fika & mysa. Samt grilla då det finns grillplatser på området. Första dagen gick vi runt och tittade på alla teatrar. 

För på astrid lindgrens värld där är det som att möta karaktärerna på riktigt. De kommer fram till en även när föreställningarna är slut. Man får leka med Pippi Långstrump i hennes hus. Springa runt med Emil i lönneberga. Och gå in & kika i de hus som det fakiskt går att gå in i. 

Boendet var mysigt. Dock låg vårat hus mitt i sommar solen och var stekhett där inne när vi skulle sova. Men under natten vart det svalt och skönt. Vi sov i en stuga med fyra bäddar, alltså 2 våningssängar. Och det fungerade bra. Mathias sov ovanför med Julia då hon tyckte det var mysigast medans jag sov på neder slafen med Léon. 

På morgonen dag där på var det lite blåsigt. Vi gick ned till campingtoaletterna och duschade lite grann. Sedan hade vi bokat att vi fick frukost på morgonen inne på Astrid Lindgrens värld,s resturang. Frukost bufé delux alltså. 4 sorters filer o you name it. För en vuxen betalade vi 95kr och de var så värt det. Man fick äta hur mycket man ville. 

På dagen regnade det lite & blåste. Vi gav upp lite tidigare än planerat men jag var så hes & frös. Men roligt hade vi och innan vi åkte hem, åkte vi sagotåget med Saltkråkan som var mer än helt otroligt. Nästan helt verkliga figurer de hade gjort där inne, vaxdockor som berättade om saltkråkan och dess historia. Man måste nästan se det med egna ögon för att veta hur häftigt det var.

Detta var nu mitt & min familjs sommarminne, något vi aldrig glömmer. I sommar är tanken att vi ska boka oss en helg till & ha lika roligt. Men nu med 3 barn. 
Just nu hos Rabble finns det rabattkoder med Hotels.com olika kampanjer & erbjudanden. Upp till 10% rabatt på din bokning hos Hotels.com 


#1 - - Mor och Dotter:

jag har just hittat till din blogg och det jag har läst så håller jag med dig fullständigt. Du är ingen ålder, du är Jenny. Ålder betyder inget! :)

Svar: Tack så jätte mycket :)
Marsbarneet♥

#2 - - Lina:

Åå vi var också där i somras :) men det var nog en av sommarens varmaste dagar, vilket tyvärr drog ner upplevelsen lite grann... Men mysigt och fint var det där i alla fall :) Kul att höra att sagotåget var bra, det åkte vi aldrig pga den enormt långa kön som var.