En morgon med full fart!


Hej! Tänkte skriva imorse. Men kände att jag behövde få lite luft. Hade liksom inget speciellt och skriva om. Men nu har jag nog en del att berätta. Haha.

Vaknade imorse vid 6 ca. Av att Léon kom in och kröp upp i famnen & ville se bompa. Vi låg & mös till ca 7, då Julia vaknade och ville att vi skulle äta frukost. Eftersom Mathias tog barnen hela dagen igår,då jag sover nästan 9 timmar på dagen. (Ja ibland tar tröttheten över) Jag har inte sovit ut på över ett halvår. Så de var på tiden. Så han sov över frukosten. Medans barnen och jag hade en mysig söndagsfrukost med kokta ägg & rostade smörgåsar och små-yoggi. Sedan tog vi på oss regnkläderna och gick ut i det blåsiga men ändå varma vädret. 

Léon sjönk nästan ned i sanden i sandlådan. Och såg ut som ett ler-troll hela han. Julia geggade med vattnet som låg i sandlådan som en sjö av gegga-vatten. Hon geggade ihop en sandkaka med vatten & Léon snubblade överallt. Då sanden var så himla mjuk att jag inte ens kunde gå där då jag nästan fick ned hela skon i sanden. Léon åkte kana och tyckte det var super kul. Var ute ca 1,5 timme innan jag tyckte att det var dags att gå in. Lera och vattenpölar ingår liksom att gegga och hoppa i, i ens barndom! Så jag såg inte det som något jobbigt. Trotts att hela hallen blev full av sand, när vi kom. In med regnkläderna i duschen och duschade av. Sköljde av stövlarna och sedan satt jag igång en maskin med tvätt. Nu har Mathias & jag städat hela lägenheten. 

Kaninernas burar ska göras rent idag. Snart ska jag göra någon mat. Léon la sig efter att Julia & Léon duschat efter sandlåde-leket i våran säng & såg bompa. Han somnade med sin flaska med kallt vatten. Så nu ska vi låta han sova tills maten är klar. Vi får se vad det blir idag.

Igår överraskade Mathias mig med kasslergratäng & bulgur. Jätte smarrigt. Han är duktig om han bara vill. Han har väll inte heller det riktiga självförtroendet att ställa sig framför spisen. Men de där var fruktansvärt gott. Kanske ska låta han stå framför spisen flera gånger. 

Imorgon börjar vardagen igen. Känns ganska skönt ändå, för då ska jag ta tag i tvättberget inne i tvättstugan & försöka tvätta upp allting innan Julia fyller år. Haha dock 3 veckor kvar. Men kan vara ganska skönt att ta lite itaget. Sedan åker vi ju till Finland i påsk & är där en hel vecka. Så får passa på att fixa sådna här små saker innan man åker. Kaninerna behöver kaninvakt också, men de har vi nog redan fixat. Så behöver köpa hem mera spån & mat osv. Men de tar vi i slutet av månaden när vi åker till Västerås.

Nej nu ska jag börja planera lunchen, vi får se vad det blir. Inte allt för komplicerat tror jag. Kanske någon korvgratäng eller så. Kram 
#1 - - Isabell:

Jag är så imponerad av dig och tycker du gör det så bra! Jag själv är 17 år och väntar vårat första barn. Planerat och så välkommet :) Jag tycker iallafall att din blogg är så fantastiskt rolig att kika in på lite nu och då. Eller helt ärligt - varje dag ;-) Så kul att kunna känna en sorts ''gemenskap'' med någon i ungefär samma ålder!
Hoppas du får en fin vecka och att läget är bra med er. Kram från Isabell

Svar: Tack så jätte mycket Isabell. Ja va kul att du tycker det. De är bara att höra av dig om du undrar över något :) Kram Och lycka till i grav. :)
Marsbarneet♥