om bebisen i magen!

Om bebisen i min 'lilla" mage, de senaste veckorna:

Bebisen i magen, har varken fått namn eller bestämelse på kön än. Jag och Mathias vill helst inte veta vad det blir för kön, även om det skulle vara intressant och viktigt för vissa att veta det. Men vi tycker att de vore bäst och se de på förlossningen. 

Bebisen mår bra allmänt och har gått ned med huvudet i bäckenet och ligger där så tryckt. Rumpestumpen ligger på min högra sida av magen och fötterna på vänster sida. Bebisens hjärtslag slår ungefär "147" och är normalt. Längden och vikten är precis som de ska.
Har börja känt att den slutar sparka mer och mer, eftersom den blivit så stor, trotts att min mage är så liten. Men dagligen känner jag sparkar! Vilket är hur mysigt som helst. 

mått från ultraljudet i vecka 17+3;

Skallbredd ; 40mm
Bukdiameter; 40mm
Lårbenslängd; 24mm

Normal hjärtaktivitet, Normala fosterrörelser och Normal fostervattenmängd.



Komplicationer under graviditeten:

Ett problem som uppstod i graviditeten var att jag fick så himla ont i magen vid 18:00 på kvällen och blev tvungen att åka in till akuten för att se vad det var, vi kom in ganska snabbt. O det visade sig att de inte var något fel, trotts att de gjort ultraljud,och kollat de inreorganen osv. Men inget fel var de på varken bebisen eller mig. Något som bara uppstod och sedan försvann efter några timmar.


#1 - - Annica H:

Skönt att det där med komplikationerna inte alls var så farliga =)

Tycker du är stark! (Är lite avis).