Fullt upp!



Gomorgon. Nu är det tredje dagen Léon bajsat dåligt. Och idag skulle ha vaccineras, så ringer just nu till vårdcentralen som ska ringa upp vid 08.40 så jag kan avboka tiden. 

Igår ringde jag försskolan och frågde fröknarna på Julias avd. om Julia kunde komma ändå, för hon ville så gärna! De sa att så länge hon inte är dålig så är det ingen fara,och hon har inte visat alls att hon är mjuk i magen. 

I natt väckte Mathias mig & sa att Léon gjort i sängen. Så nu tvättar jag sängkläder & Léon kikar bolibompa. Aaron sover. Idag blir det en städdag medans Julia är på förskolan. 

Ska hinna med allt också, men de gör jag nog. Det är bara hallen & köket som ska städas. Julias rum & kaninernas burar ska göras rent. Ska flytta in ena kaninen in till vårat rum, då de blir för trångt i Julias rum. 

Igår fick jag hem mina badlakan & mina ljusstakar från Jotex. Mathias åkte iväg i snöovädret & skrapade bilen som var täckt i snö & is. Bara för att hämta de åt mig, han är för underbar! 
 


Léon är ändå ganska pigg för att må lite dåligt. Men nu gäller det att ge vätskeersättning så han behåller nånting. Jag brukar blanda vätskeersättningen i några droppar saft så de inte ska smaka pekka. Och de brukar fungera faktiskt. Vätskeersättning är toppen bra när barnen mår dåligt i både förkyldning & magsjuka. 



Igår mös jag & Mathias och kikade på Fullt hus 1, vi kollade på 2:an i helgen som var. Så medans Léon sov lunch mös vi och tittade film. På kvällen satt vi oss och kikade farmen & tittade familjen annorlunda tillsammans. De är så mysigt att bara vara tillsammans! Blir lätt att man bara ser barnen som nr 1. 
Jag älskar dig Mathias oavsett! 

 
Iförrgår kokade jag ju kalops med potatis. De sjudade i ca 1,1/5 timme. Galet gott! Grytbitarna nästan gick sönder i munnen. Mathias hade aldrig ätit detta tydligen, så det var jätte kul att få låta honom smaka. Dock var det första gången jag gjorde denna rätt själv, men den blev galet god & lite råd från mormor via telefonen fick jag också göra haha. Men annars gjorde jag allt själv & de luktade gott i lägenheten ända tills igår. 

Så nu går tvättmaskinen på högvarv & snart är väll den också klar. Ska först ta mig en kopp te & sedan börjar denna dag. Kram