Pettson & Findus Teater

 
Hej! Denna helg har spenderats med min bror. Julia & Mathias var på Pettson & Findus teater idag. Mathias tog jätte fina kort! Julia hade jätte roligt & autograf fick hon också! 

Mathias har precis skjutsat hem min bror. Så nu är han påväg tillbaka. Barnen är mätta & nybadade. Medans jag väntade med att äta då jag & Mathias ska beställa varsin kebabpizza och gosa ned oss. Nu behöver vi ta egen tid för varandra. 

Aaron har gnällt nu ett tag. Men sitter i knät hos mig och njuter & babblar. Han har kommit upp i den fasen när han vill vara med. Och nu har han börjat få sitta framåtvänd i babybjörnen då ingenting funkar förutom att han får vara med & kika. Snart blir Aaron 5 månader & Julia 4 år.

Idag har det planerats kalas. Först har vi ju bokat kalas på Leos lekland med Julias nära kompisar, alltså mina kusiner samt Mathias ena kusin o sen några nära vänner till Julia som hon i princip vuxit upp med samt en dagis kompis som Julia leker väldigt mycket med. De blir dyrt, 8 barn. Så planering och rätt priotiering så fungerar det. 

Sen ska vi beställa tårta. Mathias pappa känner en kvinna som gör fina tårtor. Så vi ska beställa en frost tårta. Då vi som många andra i familjen också köpt frost saker. 

Sen började planeringen om finland i påsk. Då vi ska vara där en vecka med både Mathias morbror + ena kusin, samt mathias mamma,lossas pappa, mormor & morfar. Sen vi. Vi åker lyxig dubbelhytt dit med två sovrum. Känns så skönt att få komma iväg. Vi behöver verkligen de här. Jag tycker vi bara lever i den här vardagsbubblan. Som ibland tar livet av en. Men härligt ska det bli. 

Planeringen har också sträckt sig så långt som i sommar. Vi planerar vad vi ska spara till. Blir nog en helg på astrid lindgrens värld igen med övernatting. Förra sommaren hade vi så roligt & hoppas på ännu en oförglömlig sommar. Léon blir även 2 år då och tiden bara rinner iväg. Jag känner hopp för framtiden nu. 

Nej nu mina kära, ska jag hänga upp den sista tvätten för idag. Sen så ska jag hoppa in i duschen. Kram 
#1 - - tommy:

vad roligt fina bilder =)

Svar: Tack Tommy :)
Marsbarneet♥

#2 - - Emilia:

Åh, helt fantastiska bilder och fantastiska barn :D

Svar: Tack Emilia :) Kram
Marsbarneet♥

#3 - - Robex Lundgren:

söta

Svar: Tack Robex :)
Marsbarneet♥

#4 - - classica.blogg.se:

verkar trevligt ni haft och ska ha. :)

Svar: Ja. Nu var det Julias pappa Mathias och hon som gick eftersom de var bara för barn mellan 4-10 år. Pojkarna var lite små. Men dom hade väldigt roligt :)
Marsbarneet♥